Algemene voorwaarden

1. Algemeen

De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Di-Care Schoonheidssalon en een cliënt waarop Di-Care Schoonheidssalon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen schoonheidssalon

2.1. De schoonheidsspecialiste van Di-Care Schoonheidssalon zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2.2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan schoonheidsspecialiste worden verteld.
2.3. De schoonheidsspecialiste van Di-Care Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.4. De schoonheidsspecialiste van Di-Care Schoonheidssalon zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3. Afspraken

3.1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Di-Care Schoonheidssalon melden.
3.2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Di-Care Schoonheidssalon het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.3. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
3.5. Di-Care Schoonheidssalon moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
3.6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.5 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Persoonsgegevens & privacy

4.1. De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
4.2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
4.3. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
4.4. De schoonheidssalon zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
4.5. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
4.6. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
4.7. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

5. Betaling

5.1. Di-Care Schoonheidssalon vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
5.2. De gemelde prijzen zijn inclusief 9% of 21% BTW.
5.3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
5.4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen, tenzij onderling anders is overeengekomen.

6. Aansprakelijkheid

6.1. Di-Care Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste van Di-Care Schoonheidssalon is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
6.2. Di-Care Schoonheidssalon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

7. Klachten

7.1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Di-Care Schoonheidssalon.
7.2. Di-Care Schoonheidssalon moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
7.3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Di-Care Schoonheidssalon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
7.4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Di-Care Schoonheidssalon het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
7.5. Indien Di-Care Schoonheidssalon en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

8. Garantie

8.1. Di-Care Schoonheidssalon geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten.
8.2. Deze garantie vervalt indien, indien:
• De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
• De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt;
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
• De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt;
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
8.3. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

9. Beschadiging en/of diefstal

9.1. Di-Care Schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
9.2. Di-Care Schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.

10. Behoorlijk gedrag

10.1. De cliënt behoort zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
10.2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste van Di-Care Schoonheidssalon het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
10.3. Bij Di-Care Schoonheidssalon wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
10.4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.

11. Recht

11.1. Op elke overeenkomst tussen Di-Care Schoonheidssalon en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
11.2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Di-Care Schoonheidssalon en zijn ook in de salon beschikbaar.
11.3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
11.4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

12. Geheimhouding

12.1. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
12.2. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

13. Copyright

13.1. Alle rechten voorbehouden. De inhoud van de website en webshop is bestemd voor gebruik van de klanten en partners van Di-Care Schoonheidssalon. Derhalve mag niets uit deze website en/of webshop worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, door middel van druk, fotokopie, microfilm of op welke andere wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Di-Care Schoonheidssalon.

14. Disclamer

14.1. Di-Care Schoonheidssalon neemt de uiterste zorg in acht bij het samenstellen en onderhoud van de informatie die u via de website en webshop kunt raadplegen.
14.2. Di-Care Schoonheidssalon kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden ten aanzien van de juistheid/volledigheid van de gepresenteerde informatie op enig moment. Er kunnen geen rechten, van welke aard ook, ontleend worden aan de samenstelling en inhoud van deze website en webshop.